igår hände det en sak som jag inte tror har hänt i gyttorp!

hej alla! förlåt för segt bloggande


igår efter skolan så kom mamma,lotta och ankan och hämta mej, vi skulle till örebro, då handla jag julklappar yey.
på väg hem så säger ankan helt bara så där. "oo nej" (typ) då sanna hon typ , bakom oss kom en bil i alla fart som hade blinkade ljus på sig. jag tror dom sa att det var något som typ dom skickar ut innnan typ brandbilarna kommer., sedan kom två poliser. isamma fart. vi såg inget som hade hänt på hela vägen. ås jag sa på skoj att nät vi kommer till gyttorp så kmmer det vara fyllt med såna saker. jag visste inte då att det var sant. när vi nästan är hemma så ser vi massa blinkade ljus. och sedan ser vi ett hus som brinner!!! elleer det bran inne i huset för vi såg bara mycket rök. jag sa lite stolt att jag hade rätt. fick ut skälning av mamma..... sedan fick vi reda på när vi kom hem att två var död i huset. då fick jag genast jätte dåligt sammvete för jag hade varit stolt. och lite rädd faktisgt.kommer dom spöka för mej undrade jag,,,,

men det gjorde dom inte osm tur var. men vill bara säga förlåt för att jag var stolt, jag menade det inte
det här nedan för är från aftonblader

Två döda i brand

Paret hann inte undan lågorna

En granne slog larm strax efter klockan åtta när rök vällde ut från ett köksfönster.

Men paret i huset hann inte ut.

– Det var övertänt när vi kom dit, säger Tommy Larsson, befäl vid räddningstjänsten i Örebro.

En man och en kvinna omkom i villabranden i Gyttorp utanför Nora i Västmanland i går kväll.

Rökförgiftning

Båda dog sannolikt av rökförgiftning.

När brandkåren kom fram stod hela bottenvåningen i lågor.

Rökdykare skickades in i fastigheten och hittade mannen och kvinnan livlösa på olika platser i huset.

– Troligen är det de boende i huset. Vi har pratat med anhöriga men är inte helt klara med identifieringen, säger Torbjörn Roos, vakthavande befäl vid polisen i Västmanland.

Ett 15-tal brandmän från två stationer kämpade mot lågorna i flera timmar.

Bevakades i natt

Villan var dock friliggande och det fanns aldrig risk för spridning.

– Vi vet inte vad som orsakade eldsvådan men har inlett en utredning för att fastställa brandorsaken, säger Tommy Larsson.

Under natten stod bostaden under bevakning för att hindra elden från att blossa upp igen.

UTBRÄNT Strax efter klockan åtta i går kväll slog grannarna det är ju inte långt ifrån mej ju!

Kommentarer
Postat av: Nadja Zaeri Cederquist

Härlig blogg du har tjejen ! Idag är det sista dagen man kan anmäla sig till min tävling. Du har chansen att vinna en veckas länkning i varje inlägg nästa vecka. klicka på länken för att komma till min blogg & Direkt till inlägget du behöver att kommentera för att vara med i http://nadjacederquist.devote.se/blogs/6876360/taevlings-dags--.htm



Lycka till ;)

2010-11-27 @ 13:09:49
URL: http://nadjacederquist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0